As representações do rural nos anúncios da Revista Globo Rural (1980-2000)

Authors

  • Laene Mucci Daniel Universidade Federal de Viçosa, Viçosa, Brasil
  • Nora Presno Amodeo Universidade Federal de Viçosa, Viçosa, Brasil

Keywords:

Social Representations, Advertising rural, Rural Globe Magazine, Publicity Discourse, Semiotics in rural areas

Abstract

This article presents some results of a dissertation, specifically those related to image analysis, according to the semiotic analysis of Martine Joly, of the ads of Globo Rural magazine, between the 80sand the first decade of 21 st century, aiming to raise and examine which were the images representing Brazilian countryside that were showed in those ads.

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Author Biographies

  • Laene Mucci Daniel, Universidade Federal de Viçosa, Viçosa, Brasil

    Mestre em Extensão Rural. Departamento de Comunicação Social. Universidade Federal de Viçosa.

  • Nora Presno Amodeo, Universidade Federal de Viçosa, Viçosa, Brasil

    Doutora em Desenvolvimento, Agricultura e Sociedade. Departamento de Economia Rural. Universidade Federal de Viçosa.

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Published

2015-03-08

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